Min scraphörna a´la garderob!

Nu har jag äntligen fått tummarna ur och fotat min egenbyggda scrap-garderob :-) Såg en annons om ett sk skåp/garderob för just detta ändamålet, den var vääääääldigt dyr men vääääldigt fin. Jag är väl som alla andra och kände bara...VILL HA DEN men man kommer snabbt tillbaka till verkligheten och inser att dom pengarna finns ju inte....så vad gör man då?????

Jo man bygger en helt egen såklart !!!!!!!

Här kommer nga bilder och lite förklaringar :-)

image95

Denna bilden visar hur det ser ut överst i skåpet. Till vänster har jag mappar från Panduro som jag märkt vad jag har i tex, jul, påbörjade mönstrade papper, Serien Trio osv. Lätt som en plätt att ta det man behöver. Har även där min Craft Mate med mina brads i samt lite dies där (älskar QuicKutz *fniss*)
Till höger ska det komma upp ett hyllplan till mellan förvaringslådorna men det funkar än iaf :-) Här har jag märkt upp alla med vad jag har i tex, band, blommor, stämplar etc...smidigt värre :-)

image96

Här är en del av själva arbets ytan...

image97

Här ser man det ngt bättre :-)

image98

Här ser ni själva bordsskivan som jag "pysslar" på, den sitter i skenor så jag kan bara avsluta mitt projekt precis när jag vill och skjuta in skivan och sen ta vid när andan faller på :-) Jag når allt väldigt lätt då sådant som jag använder mest står inne i skåpet på sin egen lilla plats :-)

Jag har använt mig av 2 st 60x60 garderober och satt fast dom medvarandra ordentligt sedan så har jag sågat ut "mellanväggen" där jag har själva arbetsutrymmet och sedan köpte en hel skiva som är ca 120 cm. Köpte ett par rullskenor och monterade på nästa "hela" hela skiva och monterade fast den ca 7 cm nedanför den fasta skivan. Jag har satt skivorna i sk "ståhöjd" då jag gillar att stå upp och jobba men lite bekväm som man är så köpte jag en barstol med fotring och rygg på så jag kan sitta om jag vill, dom har billiga och bra på Jysk ;-)

Den liggande pappersförvaringen inne i skåpet är perfekt, där har jag alla min "bazziller" och färgsorterade, undertill är den en billig Ikea förvaring i papp som jag altrat lite och där har jag mallar, tejprullar, 3-D kuddar och en massa annat smått och gott och "bra-o-haigt"
I tidningsförvaringsmappen som står sidan om där har jag alla mina spillbitar, färgsorterade i mappar från Biltema :-)

Dörrarna har inte kommit på än.......men där kommer bli upphängningsanordningar även där för jag tycker det är bra att ha så mkt som möjligt av sina grejor framme annars så bara glömmer man bort vad man har.....

Ja det var nog allt......under till i garderoben så är där två hyllor med även där förvaringslådor sedan så tar mina väskor resten av platsen...måste ju ha dom någonstans mellan träffarna :-)

Är det något ni undrar över så bara fråga, kommentera gärna mitt projekt :-)

Nu ska jag nog pyssla lite då det är städat och fint :-)

Kommentarer
Postat av: Bammie

Kanonhäftigt. Kanske skulle du starta en Scrapgardrobsfirma. :)

2008-04-15 @ 11:46:06
URL: http://bammiesblogg.blogg.se
Postat av: Elisa

Fantastiskt fint!

2008-04-15 @ 15:00:40
URL: http://www.elwa.se/galleri
Postat av: Elin (Asksvart)

Hej!!! Jo har fått ett grattis kort gjort, men kan inte visa det ännu då jag inte kunnat ge de till personen. Blev sjuk i torsdags kväll, är fortfarande sjuk men inte samma som i trosdags :S
Du får hålla koll så får du se de så småning om... påmin mig annars =)

2008-04-15 @ 18:30:32
URL: http://blueeye.blogg.se/
Postat av: Monica O

Äntligen fick man se din omtalade garderob vännen. Har varit så nyfiken på hur den sett ut.
Kanon verkar den och jättebra att ha allt samlat på samma ställe.

Kram Monica

2008-04-15 @ 22:35:58
URL: http://scrapparenmonica.blogg.se
Postat av: Sofie

Superfin garderob du fixat till!

2008-04-16 @ 08:53:53
Postat av: lenislenis

Du gör många härliga kort!
Du - kan jag oxå få beställa en scrapgarderob av din firma ;-). Den blev ju kanon!!!

2008-04-17 @ 00:26:12
URL: http://lenislenis.blogg.se
Postat av: Eva F

Jättehäftig din garderobe. Har du alltid sådan ordning och reda i den
:-))) ????
Kram Eva

2008-04-17 @ 11:51:01
URL: http://evafre.blogg.se/
Postat av: isingen/Marie

Wow!

En sån garderob hade varit kanon att ha, har faktiskt just nu en garderob som jag förvarar en del saker i, den kanske man skulle bygga om när jag växer ur min nuvarande hörna. :o)

2008-07-12 @ 23:49:31
Postat av: ciiccii

Men så smidigt och bra.

Jag tar upp en del av kontoret. Hoppas få in ett fönster där också och utökad arbetsyta om ett par veckor. Det borde vi väl hinna trots att vi ska anlägga trekammarbrunn och lägga om gräsmattan 1900kvm. =0P

Kramiz

2008-07-28 @ 23:46:33
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Wildärtan

Oh så smart! Det här kanske min man skulle gilla... han tycker det är så scräpigt;-) i scraphörnan...

2008-09-15 @ 09:43:44
URL: http://wilderth.blogspot.com/
Postat av: lillis70

Vilken bra lösning!!!!!!! Nu (för att vara besvärlig) undrar ju jag om du har en helbild på ditt skåp? Ska be maken knåpa ihop något liknande för jag är i vägen i matdelen i vardagsrummet :-(

Men det här skulle nog funka för mig med :-)

2009-03-14 @ 18:30:36
URL: http://lillis70.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0