Lördag.....

Hoppas allt är väl med er alla.....själv har jag haft en tuff vecka på jobb och till råga på allt så upptäckte jag i torsdags att mitt VISAkort var spärrat. När jag väl fick kontakt med banken så visade det sig att det var spärrat pga att jag använt det i en affär som utsatts för bedrägeri och mitt kort var skimmat, som tur var så har dom inte plockat ut något men stå utan kort och inga kontanter är inget kul....särskilt inte när man står på en mack och måste tanka bilen. Som tur är så har man snälla vänner som ställer upp och lånar ut både sitt kort och kontanter, TACK snälla Mimmi!!!!!!!!

Idag så ska "H" på kalas hos en tjejkompis, han har nu berättat för oss att det är hans flickvän och han frågade mig om jag kunde göra ett fint kort till henne med rött och rosa på :-)) Så det har jag gjort men det får ni se på måndag då är det dags för min grupps DT-vecka på Kort i Fokus.

Imorgon ska han på kalas igen till en annan tjejkompis men hon är bara en kompis men även hon skulle få ett fint kort, gjorde ett enkelt kort då det känns lite överkurs att lägga ner flera timmar på ett kort till en 5 åringoch särskilt till ett barnkalas med nästan 15 st vilda 5 åringar.

Jag har använt:

- hÄnglartjej på cykel
- Promarkers
- band
- fjäril från Double Do
- Cuttlebug embossingbord
- Quickutz Diesel Classic

OBS I verkligheten så skär sig inte bandet...scannern gör det inte rättvist......



In english:

This week has been too much for me....my inspiration was gone becuse so many things went wrong. My VISA card was exposed for fraud but I´m lucky beacuse my bank closed my card and no many was gone. But yesterday me oldest son asked me if I could do a birthdaycard for his girlfriend!!! (he is 5 years old) The card must be in pink and red he told me :-) I have done the card but I can´t show you the card today beacuse it is a DT card for monday-challenge at Cards in Focus for next week.

Tomorrow he´s going to another birthdayparty and he asked me to do a card for Vilma too and that card I can show you, it´s very simple but it´s a card :-) My scanner didn´t like the ribbon...it´s not red, I promise :-))

I have used:

- hÄnglargirl (a brand new hÄnglargirl, is she lovely or not ????)
- Promarkers for coloring
- ribbon
- butterfly from Double DO
- Cuttlebug embossingstencil
- Quickutz Diesel Classic

I wish you a nice weekend!

Ha en trevlig helg!

Ingela x

Kommentarer
Postat av: ciiccii

Hu så jobbigt. Törs inte tänka hur det skulle bli här hemma.

Kortet är jätte fint.

Scannern spelar en verkligen spratt.

Kramiz

2008-09-20 @ 14:01:12
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Eva F

Ja ja det ska börjas i tid. Redan flickvän och vet skillnaden på kompis och flickvän redan, ja du :-)))

Underbart sött kort. Om inte 5-åringarna förstår det så brukar föräldrarna uppskatta det mest.

Kram Eva

2008-09-20 @ 14:05:15
URL: http://evafre.blogg.se/
Postat av: MonicaO

Vilken dag vännen.



Kortet är superfint.

Kram Monica

2008-09-21 @ 11:42:04
URL: http://scrapparenmonica.blogg.se/
Postat av: Andrea

Fantastic card Ingela, I love the image I haven't seen this one before. I'm sorry to hear about your Visa card, it is lucky the bank spotted it.

2008-09-21 @ 11:59:25
URL: http://andreabrownjohn.blogspot.com
Postat av: Nixe-Moni

Aaaaaawh Ingela, she is such a cutie. Love this little hÄnglar girl :)))

Big Hugs

Moni

2008-09-22 @ 22:39:20
URL: http://nixe-moni.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0