En massa kort !!!

Ja här kommer en massa kort jag gjort men inte hunnit ladda upp här på bloggen.

Här är ett dopkort som min arbetskamrat beställt till sitt barnbarns dop. Jag har använt stämpel från PSX och färglagt med Promarkers. Papperna kommer från Inkido och i övrigt så är där halvpärlor, Prima blommor och blad, band och QKs Nameplate.



Detta inbjudningskort är till självaste kronprinsessan Viktoria och hennes Daniel!!!

Skojjar bara *fniss* Detta har jag gjort till Scraproom som hade en tävling där man skulle göra en bröllopsinbjudan och sedan skicka in sitt bidrag...ska bli spännande att se hur det går :-) Kortsstommen och kuvertet samt det främsta pappert fick jag från Scraproom så det jag lagt till är lite brun cardstock, halvpärlor, rosor och band

 

Här kommer en massa kort som jag gjorde åt Sofia på Pysselmyran då jag gästade henne innan mässan, alla stämplarna som jag använt är helt nya då dom släpptes på mässan i Göteborg.

Detta blev ett annorlunda konfirmationskort som är vårigt, papperna är från Maja Design, och motivet är målat med akvarell på 300 gr akvarellpapper. Blommorna är utstansade och har fått en glaspärla i mitten samt att jag använde en bit band.



   

Detta hjärtliga kort är också gjort till Pysselmyran. Här har jag stämplat hjärtana i rött och sedan klippt ut dom, använde sedan genomskinlig dubbelhäftande film på hjärtana och hälde sedan över små små glaspärlor så dom ser riktigt "sockriga" ut i verkligheten :-) Det mönstrade pappert kommer från Bo Bunny och det vita är vit Bazzill Dots, i övrigt så jag lagt till band och en halvpärla.

 

Detta blev ett annorlunda grattiskort :-) Papper från Maja Design (som vanligt *fniss*)  Motivet är färglagt med Promarkers, grattis är stämplat med distressdynan Walnut Stain i övrigt så har jag använt blomma, halvpärlor och band. Alla stämplarna är även här från Pysselmyran.

 

Detta blev ett studentkort som går i blått och gult. Stämpelmotivet är färglagt med Promarkers och det mönstrade pappert kommer från Bo Bunny sedan så har jag lagt till  blommor från You Do, QKs noter och QKs blad.



Stort tack än en gång till Sofia på Pysselmyran! Jag kommer visa lite fler kort längre fram som jag gjort samt att dom kommer kanske även dyka upp hos Pysselmyrans blogg :-)

Önskar er alla en härlig helg!

Ingela x

Kommentarer
Postat av: Nina Möller

Hej! Jätteläckra kort du gör!!! Jag undrar på din stämpel från PSX- var har du köpt den?? ( "dopstämpeln")- köpte en sådan till en kompis för många år sedan- innan jag själv började med kort.... Har nu letat efter denna stämpel ett sedan mitt eget intresse för stämplar vaknade :-)

Mvh Nina

2009-03-27 @ 22:55:54
URL: http://ninashobbyblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0