Studentkort för ScrapLyckan

Nu börjar det snart bli studenttider och jag fick lite nytt från ScrapLyckan och då bla Maja Designs finfina studentpapper. Jag gjorde ett studentkort med Liva från ScrapLyckans första kollektion och jag valde att inte ha med hjärtana och fjärilarna utan satte ditt studenthattar där ist som jag klippt ut från ett av Majapapperna.

Kortet är i lite annorlunda tappning men väldigt enkelt, jag använde mig av en stomme som var 15 x 30 cm, vek/bigade stommen på hälften så jag fick ett 15 x 15 cm kort. Sedan så bigade jag endast framsidan 2 cm från ryggvikningen och limmade inhopa fram och baksida tillsammans, se bilderna nedan.





Ni har inte missat tävlingen i bloggen, kolla här! Ta gärna en runda i shoppen med för där hittar du en massa roligt och passa på att teckna dig för nyhetsbrev när du ändå är i farten, Marie skickar ut en massa superfina erbjudande kan jag lova!!!

Ha en härlig söndag!

Ingela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0