Sukkersött, utfordring # 1: Gästdesigner # 1

Det har startat en nu blogg i Norge som heter Sukkersött och det är en utmaningsblogg. Deras första utfordring är en gästdesigner-tjänst och man ska göra ett kort efter dessa reglerna:

1. hämta inspiration i namnet Sukkersött
2. kortet får ej vara kvadratiskt 15 x 15 cm
3. Använda "charms"

Mitt kort är 20 x 13,5 cm och när jag ändå var igång och testade nytt format så passade jag på att göra det som ett "shaker-card".
Jag har använt följande / I have used:

-
hÄnglar flicka med blomma / hÄnglargirl whit flower
- färglagt / colored med / whit Prisma och / and Promarkers
- Mönstrat papper från  / patterned papper from  Melissa Frances
-
Text stämpeln är från Easer / The sentiment stamp is from Easer and it says: - If flower are friend I would pick you.
-
band / ribbon
-
fotoankare / photoancor
- punsch retro blommor / flowers stl small och medium
- brads
- Quikutz Revulotion Butterfly
- Charms, ståltråd och pärlor / charms and some wire and pearls
-
OH-film / transparent paper ( can´t find the english word...)







 



Tyvärr så kom jag på att jag glömt fotat kortet och så här sent så är ljuset inte så bra.......Hoppas ni kan se lite iaf :-)

I´m so sorry about the pictures...I forgot to take photo under the day and during the evening it has raining a lot and the light was verry bad......I hope you cab see a little bit :-) 

Tack för titten / Thanks for watching !

Ingela x

Kommentarer
Postat av: Anita

Et helt nydelig kort du har laget! Takk for at du er med:)

2008-08-08 @ 23:53:45
URL: http://www.papirrommet.blogspot.com
Postat av: Maya

Utrolig nydelig kort med superlekre detaljer!



Takk for at du er med :)



Klem fra Maya

2008-08-09 @ 00:13:42
URL: http://mayas-hobbyblogg.blogspot.com/
Postat av: Camilla E

Oh, vad sockersött!! Det blir nog du som får gästdesignerplatsen!! Håller tummarna.

2008-08-09 @ 17:58:59
URL: http://camillaslillasida.blogspot.com
Postat av: ciiccii

Oj, här har det hänt grejer. Så läckert allt blev till bröllopet och ett helt underbart fint kort.

Kramiz

2008-08-10 @ 13:37:38
URL: http://ciicciiha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0