Veckans KoD!

Nu har jag fått gjort alla korten till veckans Kort om Dagen-utmaningar :-)

Den första utmaningen för veckan var att göra ett "Tänker på dig-kort" med blommor i fokus och jag gjorde ett lila kort och blev så sugen på att använda Peneér men det har jag inga så jag ritade en egen och sen använda jag mig av den som mall :-) Har färglagt dom med Promarkers och Prismapennor, texten är utskriven från datorn.

image122

Tisdagens utmaning var att göra ett kort som fick en att längta till sommaren och jag använda två stämplar från hÄnglar....egentligen tre då lilla blomman också är från hÄnglar. Färglagt med Promarkers såklart :-) Typsnitten är QKs Blossom Mini och deras nya alfabet Fiesta.

image123

Då var det onsdagsutmaningen..... Här var det Card jack på tapeten...man skulle göra efter ett kort som Tootsie gjort, har använt mig av hÄnglars bi och typsnittet är QKs Snowday...så här blev det:

image124

Torsdag och Nita står för utmaningen...hon är ju teamets formkortsexpert och här ligger även en RAK i potten :-) Jag hade världens idé men tappade den under natten så till sist så blev det en mumsig bakelse...färglagd med Promarkers.

image125

Fredagens utmaning var knepig tyckte jag...Man skulle ha med 1 knapp, 1 band/garn, 2 cirklar och tre blommor....Thats it...... Man fick lägga till annat men inte fler blommor eller knappar etc....Mitt kort blev färdigt efter mångt och mycket velande hit och dit....Motiv från dom nyaste hÄnglar-kitet, typsnitt är QKs Blossom Grand.

image126

Sista utmaningen för veckan...man skulle göra ett kort till en kille med sport motiv.....Barnens kusin fyller år senare i år så jag är ute i MYCKET god tid men nu är kortet färdigt iaf *hahahaha* Han är som så många andra just fotbollstokig så vad passar då bättre än fotbollar....????? INGET *fniss*

image127

Så nu har jag presenterat veckans utmaningar...Nåååå vad tycks? Kommentera gärna...snart så har jag en liten överaskning på G här så glöm inte att kika in till mig *hihi*

Ha en härlig söndag!

Kommentarer
Postat av: carina

DU är helt enkelt.....BÄST....
Kramizar

2008-05-18 @ 22:13:55
Postat av: Camilla Millas

Vilka fina kort och LO´s du gör..
Denna sida kommer att besökas fler gånger...

2008-05-19 @ 08:46:04
Postat av: Eva F

Jisses vad flitig du varit, så många fina kort.
Kram Eva

2008-05-19 @ 19:12:22
URL: http://evafre.blogg.se/
Postat av: FruGrip

Jösses detta är SÅÅÅÅÅÅ snyggt och jag håller med Carina!!!
Ha en trevlig helg
Kram Cissi

2008-05-23 @ 14:40:43
URL: http://www.gripdesign.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0